سئو برای Image Sitemaps
نقشه سایت یا سایت مپ چیست: اهمیت + آموزش ساخت sitemap بلاگ آرنا ویژن
این ابزار، یک فایل XML را که میتوانید از آن به عنوان نقشه سایت خود استفاده کنید، در اختیار شما قرار میدهد. اگر شما یک سایت فروشگاهی بزرگ با چند میلیون صفحه را اداره میکنید، تا زمانی که تمام صفحات شما بهطور دقیق و کامل، لینک داخلی و لینک خارجی نداشته باشند، گوگل مجبور میشود زمان خیلی زیادی برای یافتن همه این صفحات صرف کند. اینجاست که نقشههای سایت مثل یک قهرمان وارد میشوند و سایت شما را نجات میدهند. در ادامه این مطلب، به نحوه تنظیم نقشههای سایت و بهینهسازی آن برای سئو خواهیم پرداخت. یکی از اشتباهات اینه که یه عکس مثلا دو هزار پیکسلی رو آپلود کنیم بعد توی صفحه اسکیل کنیم، این اشتباهه.
ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی میکنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانوادهی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم. در این برچسب باید مجوز یا منبع اصلی تصویر را وارد نمائید تا قوانین کپی رایت نقض نشود و اگر از تصویر مهمیاستفاده میکنید بتوانید حق نشر آن را رعایت کنید تا شامل جریمه نشوید. همانطور که حدس زده اید و از نام این تگ پیداست، در این تگ عنوان تصویر در قالب یک توضیح مختصر باید قرار بگیرد.
برخلاف JPEG ،GIF و PNG که روی یک سرور قرار می گیرند، SVG ها در واقع فایل های تصویری نیستند بلکه گرافیک های برداری هستند و بر اساس زبان نشانه گذاری XML ساخته می شوند. پس از آنجا که SVG ها کد هستند، می توانند متحرک سازی شوند و در هر اندازه بدون از دست دادن کیفیت شان، مقیاس بندی می شوند. برای برچسب عنوان تصویر، از یک عنوان کوتاه، توصیفی و گیرا استفاده کنید که متفاوت از متن ALT و تکمیل کننده آن باشد. مثلا اگر نتایج جستجو با تصاویر و نمودارها پر شده، چیزی کاملاً متفاوت همانند یک تصویر با پس زمینه رنگ روشن خلق کنید! چون تصویر شما برجسته تر از همه می شود، مرتباً رتبه بندی بهتری در نتایج جستجو کسب می کنید.
انتیتی به عناصر خاص و منحصربهفردی اشاره دارد که بهصورت مستقل قابل شناسایی است. اما به شناسایی رابطه بین انتیتیها اشاره دارد.LSI (Latent Semantic Indexing) روشی است که از تکنیکهای ریاضی برای پیدا کردن روابط بین کلمات و مفاهیم در یک متن استفاده میکند. LSI هم به موتورهای جستجو کمک میکند که معنای نهفته در یک متن را درک کند.LSI به روابط مفاهیم اشاره دارد و انتیتی، خودِ آن مفهوم است. Entity و LSI هر دو برای بهبود درک موتورهای جستجو بسیار کاربرد است. LSI به درک روابط بین کلمات کمک میکند و Entity به شناسایی موجودیتهای خاص. محتوای تکراری، دو آدرس با محتوای شبیه به هم هستند که نباید در فایل نقشه سایت وجود داشته باشند.
گوگل منابع بینهایتی برای کار خزندههای خود و بررسی سایت شما ندارد. صفحاتی در سایت هستند که بازدیدکنندهها را از صفحه خود به صفحه دیگر میفرستند. برخی اوقات، بعضی از صفحات سایت شما ممکن است به خاطر حذف شدن یا خطای سرور دچار خطای 404 و خطای سرور شوند. ابزار دوم سایت tinypng است که مشابه ابزار قبلی اجازه ارسال همزمان 20 تصویر و دریافت آنها به صورت زیپ یا ارسال به Dropbox را دارد. در طرف مقابل تصاویر وکتور با استفاده از فرمولهای بُرداری انعطافپذیری بالایی دارند و برای طراحیهای با ابعاد بسیار بزرگ و پروژههای چاپی مناسبتر هستند.
قدیم ما میرفتیم یه عکسی رو از یه جا پیدا میکردیم میاوردیم میزاشتیم روی صفحه، مون عین آب خوردن ماهم سئو میشدیم. 2-عکس رو یه مقدار شارپ کنید یه خورده Contrast رو بیشتر کنید، با ابزاری مثل فتوشاپ یا فتو اینبک این کار انجام میشه. 1-یه بحث دیگه Quality PICTURE یا کیفیته عکسه ، به طور مشخص گوگل عکس های شارپ رو بیشتر دوست داره ، و از عکس های فلو یا محو خوشش نمیاد، اگر دقت کنید توی نتایج گوگل عکس محو کم میبینید. اینجا باز یه بحثی پیش میاد استفاده از cdn ها،cdn ها خوب هستن، از یک طرف چون حجم بالای مخاطب رو براحتی جواب میدن و از یه طرف دیگه سرعت اولیه رو برای حتی حجم های پایین نیز کاهش میده. ممکنه گوگل مثلا بفهمه که این عکس مربوط به دریاست اما به نظر نمیاد تا این حد بتونه تشخیص بده و اینارو مرتبط کنه و از این یه مفهوم استخراج کنه، هنوز اینقدر گوگل باهوش نشده.
یعنی ممکن است برای نوشتن alt text آن گوشی، مجبور باشید تا هر جزئیاتی در مورد مشخصات فنی آن را که به ذهنتان میآید بنویسید. پس اگر سوالی شبیه «اصلاً سئو تصاویر در افزایش رتبه تاثیر داره؟» مثل یک چراغ دائماً در ذهن شما روشن میشود، باید با یقین و اطمینان کامل به شما بگوییم بله. در ادامه میفهمیم این تغییر به چه صورت است و چطور میتوانیم از سئو تصاویر به نفع سایت خود استفاده کنیم. به عبارت سادهتر، کاربران میتوانستند بدون وارد شدن به سایتها، تصاویر موجود در آنها را دانلود کنند. PNG مخفف عبارت Portable Network Graphics است؛ با نگاه به نام این فرمت تصویر هم میتوان کاربرد آن برای فضای وب را به خوبی درک کرد. از مزایای این نوع فرمت میتوان به lossless بودن، تنوع رنگ مناسب و امکان ذخیره با قابلیت transparency اشاره کرد.
استفاده از تصاویر با پروتکل HTTP در صفحات HTTPS میتواند موتورهای جستجو را گیج کرده و بر ایندکس شدن تصاویر تأثیر منفی بگذارد. موتورهای جستجو باید بتوانند تصاویر شما را شناسایی، خزش و ایندکس کنند. اگر تصویر شما در معرض خزش نباشد یا ایندکس نشود، هیچ شانسی برای رتبهبندی در نتایج جستجوی تصاویر ندارد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی، بخش تصاویر نتایج زیادی نشان دهد، سئو تصاویر باید برای شما اولویت داشته باشد. به عنوان مثال، در حوزه فروش محصولات دیجیتال، عکسهای محصولات میتوانند بازدید قابل توجهی را از طریق جستجوی تصاویر جذب کنند.
احتمالاً مشاهده کردهاید که یک یا هر دو طرف وبسایتها و بلاگها فضای خالی دارند یا در یک سمت، دستهبندیهایی قرار گرفته است. این ویژگی به همان حداکثر عرضی مربوط میشود که برای محتوا تعیین شده است. برای تبدیل فرمت تصاویر، اگر از نرمافزارهای حرفهای مانند فتوشاپ استفاده نمیکنید، میتوانید از ابزارهای آنلاین رایگان استفاده کنید که به راحتی امکان تغییر فرمت تصاویر را فراهم میکنند. تحقیقات نشان میدهند که محتوای دارای تصاویر مرتبط، ۹۴ درصد بیشتر از محتوای بدون تصویر بازدید میشود. همچنین، صفحات دارای تصاویر شانس بیشتری برای اشتراکگذاری در رسانههای اجتماعی دارند، و این اشتراکگذاری میتواند باعث جلب توجه بیشتری نسبت به پستهای متنی ساده شود.
اگر نیاز به انجام تغییرات در تصویر و بریدن گوشههای آن داشته و امکان دسترسی به فتوشاپ را ندارید، این ابزار بهترین گزینه در دسترس است. همچنین اگر به دنبال یک مسیر جذاب و کاربردی برای یادگیری همه مفاهیم مرتبط با سئو هستید بهتر است مطالعه خود را از صفحه آموزش سئو به زبان ساده آغاز کنید. اگر میخواهید با روشهای ممنوعه بیشتری مثل کیورد استافینگ آشنا شوید، در صفحه سئو کلاه سیاه میتوانید مهم ترین و رایج ترین این روشها را مشاهده کنید. شرکت Getty Images که یکی از سایتهای مطرح در زمینه فروش تصاویر استوک آنلاین بود، به این حرکت گوگل واکنش نشان داد و از گوگل بخاطر نقض قوانین کپی رایت مدیران سایت شکایت کرد. این شکایت در واقع شروع یک تغییر دیگر در سازوکار Google Images بود.
اگر به طور تصادفی دسترسی رباتهای جستجو مانند Googlebot-image یا Googlebot به تصاویر مسدود شده باشد، موتورهای جستجو نمیتوانند تصاویر شما را بخزند و ایندکس کنند. اما برای سایتهای غیر وردپرسی میتوان از سایتها و ابزارهای آنلاین مثل xml-sitemap استفاده کرد. به این منظور باید آدرس سایت را در این سایتها وارد کرده و در چند دقیقه نقشه سایت خود را تحویل بگیرید. بنابراین لود تنبل به شدت روی افزایش سرعت سایت شما تاثیر مثبت دارد. برای فعال سازی لود تنبل در وردپرس میتوانید از افزونه هایی که در ادامه مقاله توضیح میدهم، کمک بگیرید. در واقع شما باید در این بخش عبارتی که تصویر را توصیف کند قرار دهید و ترجیحا جهت سئو بهتر، کلمه کلیدی را در هر جا که امکانش بود، قرار دهید.
مثلا برای یک سایت فروشگاهی بسیاری از مشتریان عکس محصول را برای پیدا کردن آن در گوگل جستجو میکنند. پس بهینه سازی عکسها بدون تردید از موارد مهم در سئوی محصولات در سایت فروشگاهی هم هست. لود تنبل یا Lazy Loading مؤلفه ای است که باید در بهینه سازی تصاویر رعایت گردد که مخصوصا برای وب سایت هایی که محتوای طولانی با چندین تصویر دارند اهمیت بسیار بیشتری دارد. طبق این قابلیت، لازم نیست که کل یک وب سایت همزمان با هم لود شوند. ابتدا باید بخش Above the Fold یعنی بخشی که به محض ورود به سایت مشاهده می گردد لود شوند و سپس بخش Below the Fold یعنی بخشی که کاربر با اسکرول کردن به سمت پایین می تواند ببیند، بتدریج لود گردد.
همچنین، سایت مپ در ux به هدایت کاربران در سایتتان کمک میکند و همین مسئله باعث میشود که سئوی سایتتان بهتر شده و شانس رتبه گرفتنش در نتایج گوگل بیشتر باشد. اما دقیقاً تاثیر Sitemap بر روی سئو چیست؟ انواع آن چه هستند و چطور میتوانیم سایت مپ را بسازیم؟ با ما همراه باشید تا در مورد این سوالات، آموزش بخشهای مختلف سایت مپ و نکات دیگر صحبت کنیم. در مقالات پیشین وبسیما به دو موضوع مهم یعنی استانداردهای نگارش متن جایگزین تصاویر و درک گوگل از محتوای تصویر پرداختهایم که مطالعه آنها را به شما پیشنهاد میکنیم. در این مقاله ابتدا در مورد تاثیر تصاویر بر تجربه کاربری و سئو صحبت خواهیم کرد و در ادامه بهترین روشها برای کاهش حجم عکس با حفظ کیفیت را به شما معرفی خواهیم کرد. به همین منظور در این مطلب ۱۵ تکنیک اساسی برای بهینه سازی تصاویر را ذکر کردیم که رعایت آنها کاملا الزامی است.
مشاهد کامل عکس در صفحه نتایج با اینکه از نظر کاربران، خیلی راحت و سرراست بود ولی برای سایتهایی که صاحب این تصاویر بودند، یک فاجعه محسوب میشد! چرا؟ برای اینکه کاربران دیگر برای دیدن آنها وارد سایت مرجع نمیشدند و این یعنی ورودی ارگانیک آنها از طرف گوگل کاهش پیدا میکرد. همچنین گوگل، نرم افزاری به نام Lens را برای گوشیهای اندرویدی معرفی کرده که میتواند با استفاده از دوربین گوشی جستجوی اینترنتی را انجام داده، متن را ترجمه کند و نتایج مرتبط را به ما نمایش دهد. در نتیجه درک تصاویر و محتوای آنها دیگر به فیلمهای علمی تخیلی محدود نمیشود. تصاویر منبع بسیار مهمی از اطلاعات در مورد محتویات سایت شما هستند.
اگر همه چیز به نظرتان دقیق و خوب است و مشکلی نمیبینید، وقت آن است که سایتمپ خود را به گوگل معرفی کنید. تا هفت هشت سال پیش وقتی ما رو سایت ها کلیک میکردیم، میرفتیم توی سایت هایی که توش کلی عکس بود در واقع photo dirctory یا image dirctory بودند. اگر شما یه عکسیو که باید jpg ذخیره میشد اشتباها png آپلود کنید، یا عکسی که باید گیف میشد png ذخیره کنید گوگل میفهمه، اگر فرمت با concept تو عکس نخونه احتمال اینکه عکستون تویه نتایج جستجو دیده نشه خیلیه. زیاد عکس بزاری توی صفحه نمیدونم چرا، اما تعداد عکس های یه صفحه که میره بالا احتمال سئو میاد پایین. اگر وبسایت شما از پروتکل امن HTTPS استفاده میکند، بسیار مهم است که تصاویر شما نیز از طریق HTTPS بارگذاری شوند.
زمان بارگذاری یک صفحه از سایت ما تاثیر زیادی بر تجربه کاربری داشته و تصاویر هم نقش مهمی در آن دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله وبسیما با موضوع روشهای کم کردن حجم عکس و تاثیر آن بر سئو را مطالعه کنید. متن جایگزین تصویر، توصیفی است که در صورت بارگذاری نشدن عکس، به کاربر نمایش داده میشود. این متن همچنین به عنوان ابزاری برای صفحهخوانها (Screen Readers) عمل میکند تا به کاربران نابینا یا کمبینا کمک کند تصویر را درک کنند. بنابراین، برای بهینهسازی سئو تصاویر، باید متن جایگزین را به گونهای بنویسیم که کاربر بدون مشاهده تصویر بتواند آن را تصور کند.
در این بخش میتوانید فهرستی از کلمات مرتبط معنایی و دستهبندیشده را ببینید که میتوانند نشاندهنده انتیتیهای مرتبط با موضوع باشد. وقتی کاربر این موجودیت را در گوگل جستجو میکند، یک پنل دانش (Knowledge Panel) هم برای آن میبیند (البته این پنل فقط برای بعضی انتیتیهای خاص نمایش داده میشود). پنل دانش اطلاعات دقیق و خلاصهای را بهصورت خودکار در مورد موجودیتها (مانند نام، تاریخ تولد، شغل، جوایز و…) در SERP نمایش میدهد. هدف این پنل این است که کاربران اطلاعات یک انتیتی را به راحتترین و سریعترین شکل ببینند. گوگل از نقشه سایت برای برای شناسایی، کرال و ایندکس کل صفحات یک سایت استفاده میکند.
برای هر تصویری که در وبسایت خود استفاده میکنید نکات زیر را رعایت کنید تا برای موتورهای جستجو بهینهسازی شده باشند. اما این موضوع تا حد زیادی به CMS شما و اینکه از چه روشی برای ایجاد سایتمپ خود استفاده کردهاید نیز وابسته است و آدرس سایتمپ تمامی سایتها در یک مسیر نیستند. از حدود سال۹۰.۹۱ مشخصا یک تغییر عمده در الگوریتم های سئوی تصاویر گوگل اتفاق افتاد ، ما متوجه شدیم دیگه فقط alt و اسم فایل نیست که اهمیت داره، پارامترها خیلی خیلی بیشتر شدن. محبوبیت و میزان استفاده از یک تصویر نیز در رتبهبندی آن تأثیر دارد. هرچه یک تصویر بیشتر در صفحات مختلف و سایتهای معتبر استفاده شود، شانس بیشتری برای کسب رتبه بالاتر دارد. قبل از هر چیز، اطمینان حاصل کنید که دسترسی به تصاویر سایتتان از طریق فایل robots.txt مسدود نشده باشد.
SVG فرمتیست که کیفیت بسیار بسیار بالایی داشته و درعین حال به دلیل اینکه برپایه متن بنا شده حجم بسیار پایینی دارد. بیشترین کاربرد این نوع فرمت برای برندینگ در فضای وب و همچنین تصویرسازیهای گرافیکی در وبسایتهاست. عجیب ولی واقعی؛ اگر عبارتی که به صورت عکس-نوشته در خود تصویر قرار گرفته است را جستجو کنیم، شاهد نمایش آن در بخش جستجوی تصاویر گوگل خواهیم بود. این قابلیت در حال حاضر برای زبان فارسی نیز فعال شده و نمونههای بسیاری را میتوان از آن مثال زد. اما با استفاده از کش کردن محتوا در مرورگر، اتفاقی که میافتد این است که مرورگر برخی از این تصاویر را نگه میدارد.
در واقع نقشه سایت HTML نباید بهجای نقشه سایت XML برای اهداف سئو استفاده شود. نقشه سایت موبایلی لینکهایی به نسخههای موبایلی محتوای وبسایت ارائه میدهد. اگر وبسایت شما نسخههای دسکتاپ و موبایل جداگانهای دارد، این نقشهها مفید هستند، اما گوگل اصلاً این تنظیمات را توصیه نمیکند! در واقع اگر وبسایت شما ریسپانسیو است و برای کاربران موبایل خوب کار میکند، نقشه سایت موبایل اضافی است و ممکن است رباتهای گوگل را گیج کند. آیا میدانستید تصاویر شما میتوانند کلید موفقیت سایتتان در نتایج جستجوی گوگل باشند؟ در دنیای امروز که تصاویر نقش مهمی در جذب مخاطب و انتقال مفاهیم ایفا میکنند، سئو تصاویر به یکی از ارکان اصلی موفقیت در دنیای دیجیتال تبدیل شده است. لینکسازی داخلی (internal link) باید بین صفحاتی انجام شود که موضوع آنها بهنوعی یک انتیتی برای یکدیگر محسوب میشود.
متن جایگزین یا alt text یک خصیصه html است و وظیفه تشریح محتوای عکس را به عهده دارد. ایده اولیه استفاده از متن جایگزین تصویر در طراحی وب، کمک کردن به کاربران نابینایی است که از ابزارهای صفحه خوان استفاده میکنند. این خصیصه به کاربران نابینا کمک میکند بفهمند که در کجای صفحه از چه عکسی و با چه محتوایی استفاده شده است. همچنین در صورتی که مشکلی در بارگذاری عکس به وجود بیاید، متن جایگزین در صفحه نمایش داده میشود. متن جایگزین از عناصر حیاتی در سئو تصاویر است و به گوگل کمک میکند درک دقیقتری از محتوای یک عکس داشته باشد. در این مقاله با آموزش سئو تصاویر و بهینهسازی عکسها برای موتورهای جستجو همراه شما بودیم.
تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. با ابرسرورها میتوانید سرور با سیستمعامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. انتیتی (Entity) در سئو، یک مفهوم مستقل است که در کنار مفاهیم مرتبط با خودش قرار میگیرد تا جزئیات آن برای گوگل کاملاً شفاف باشد. انتیتی یک مفهوم کاملاً واضح است؛ اما کلمه کلیدی میتواند با ابهاماتی همراه باشد.
یعنی میتوانید عنوان، تصاویر و توضیحات زیر هر لینک را برای انتشار در شبکههای اجتماعی مشخص کنید. شبکههای توزیع محتوا این مشکل را با ذخیره کردن فایلهای شما روی شبکهای از سرورها در سراسر جهان حل میکنند. با استفاده از یک CDN، هرگاه کاربری بخواهد سایتتان را ببیند، از طریق نزدیکترین سرور به تصاویر و دیگر فایلهای سایت دسترسی خواهد داشت. گوگل برای بررسی میزان جایه جایی المانها در صفحه یک سنجه به نام Cumulative Layout Shift (CLS) معرفی کرده است. منظور از CLS تعداد جابهجایی المانهای موجود در سایت است که بر محتوای اصلی سایت اثر میگذارد. ممکن است از خود بپرسید، طول متن جایگزین عکس چقدر باید باشد؟ بهتر است متن جایگزین عکس از ۱۲۵ کاراکتر بیشتر نباشد چون اغلب ابزارهای صفحه خوان، خواندن متن جایگزین را بعد از کاراکتر ۱۲۵ام متوقف میکنند.
همانطور که گفتیم، شما در سایت مپ نمیتوانید بیش از ۵۰ هزار لینک url بگذارید. بنابراین، برای تعداد بیش از حد آن باید یک sitemap دیگر به وجود بیاورید. با این حال، بهتر است که در نقشه سایت اولویت را به مهمترین صفحات سایتتان بدهید که صفحات pagination معمولاً جزو آنها نیستند. وقتی که شما برای صفحه از سایتتان تگ noindex را اعمال میکنید، یعنی که نمیخواهید گوگل آن صفحه را برای سایتتان ایندکس کند. دلیل آن این است که خزندههای گوگل ممکن است زمان را صرف ایندکس کردن آنها کرده و اولویت را به صفحات مهم آن شما ندهند که این مسئله در سئوی شما تاثیر منفی میگذارد. اگر در سایت خود صفحاتی دارید که محتوایش از لحاظ ارزشی نسبت به محتوای صفحات دیگر بسیار پایینتر یا کلاً غیر ضروری است، بهتر است که آن را در نقشه سایتتان شامل نکنید.
نقشه سایت خود را بهصورت منطقی و سلسلهمراتبی ساختار دهید و محتوای مشابه را مانند صفحات محصول، پستهای بلاگ و صفحات خدمات گروهبندی کنید. به این صورت، کارِ موتورهای جستوجو مانند گوگل و بینگ را آسانتر میکنید تا محتوای شما را مرور و ایندکس کنند. یک نقشه سایت خوب به صفحات مهم سایت شما لینک میدهد؛ اما یک نقشه سایت عالی شامل اطلاعات بیشتری دربارۀ آن صفحات است. این اطلاعات اضافی شامل زمان آخرین بهروزرسانی URL، نظم و ترتیب در بهروزرسانی آن و برچسبهای تصویر است. به جای آن، فقط باید شامل صفحاتی باشد که میخواهید توسط موتورهای جستوجو ایندکس شوند.
تصویر بالا نمونهای از جستجوی عبارت در گوگل و نمایش تصویری است که همان عبارت را در خود دارد. جالب است بدانید که؛ جمله جستجو شده در هیچ کجای متن مقاله یا متن جایگزین تصویر استفاده نشده است و تنها راه گوگل برای پیدا کردن این تصویر خواندن محتوای متنی قرار گرفته در تصویر بوده است. یکی از مزایای کلودفلر(Cloudflare) نسبت به سایر CDNها این است که بدون تغییر آدرس عکسها آن ها را ذخیره و به کاربر نمایش میدهد. در ادامه درباره استفاده از CDN برای بهبود سئوی تصاویر سایت بیشتر توضیح میدهیم. اگر تصاویر قبلی در همین راهنما را بررسی کنید، میبینید که با فونتی کوچکتر توضیحی از عکس ارائه شده است.
به عنوان مثال، نام فایل «شال موهر با طرح سیمرغ» اطلاعات بهتری نسبت به «IMG01534» به گوگل میدهد. علاوه بر WEBP، AVIF به عنوان یک فرمت نوآورانه دیگر توسط گوگل پشتیبانی میشود. AVIF نسبت به سایر فرمتها، حجم تصاویر را به شدت کاهش میدهد و تأثیر مستقیمی بر بهبود معیارهای Core Web Vitals، به ویژه معیار Largest Contentful Paint (LCP) دارد. در وبسایتهای اینترنتی، تصاویر عمدتاً با فرمتهای JPEG، PNG و GIF بارگذاری میشوند که هر کدام ویژگیها و تأثیرات متفاوتی بر روی کیفیت و حجم تصاویر دارند. بهعلاوه، فرمت SVG نیز بیشتر برای آیکونها و گرافیکهای برداری سایتها استفاده میشود.
به همین ترتیب، مطمئن شوید که تصاویرتان از طریق HTTP header به صفحات دیگر canonical نشده باشند؛ در غیر این صورت، موتورهای جستجو ممکن است از ایندکس کردن تصاویر خودداری کنند. هر چقدر یک تصویر بیشتر توسط کاربران کلیک شود، احتمال رتبهبندی آن در نتایج جستجو افزایش مییابد. این نشان میدهد که تعامل کاربران با تصویر تأثیر مستقیمی بر رتبه آن دارد. میتونه بخاطر این باشه که تعداد زیادی محتوای Duplicate توی این 5.000 صفحه وجود داره. یا این که میتونه تعداد صفحات سایتتون از بودجه کراول شما بیشتر باشه. فقط آدمهای غریبه نیستند که در بدو ورود به شهر ناآشنا به دنبال نقشه و راهنما میگردند؛ رباتهای خزنده موتورهای جستجو مثل گوگل هم به نقشه سایت نیاز دارند تا بتوانند به تمام زوایا و گوشهوکنار سایتها دسترسی داشته باشند.
به یاد داشته باشید گوگل از سایت مپ فقط برای شناسایی صفحات مهم سایت استفاده میکند. عدمثبت یک URL در نقشه سایت لزوماً به این معنی نیست که گوگل آنها را ایندکس نمیکند. اگر قصد داشته باشید تا این فایل را خودتان کدنویسی کنید، باید با نحوه کدنویسی و ایجاد صفحات داینامیک آشنا باشید. اگر سایت وردپرسی نباشد، میتوانید از یک ابزار تولید Sitemap مانند xml-sitemaps.com استفاده کنید. شما میتوانید با واردکردن آدرس سایت خود، نقشه سایت را در کوتاهترین زمان دریافت کنید.
نام فایل، فرمت تصویر، اندازه و تگ alt از عناصر مهمی هستند که بر بهینهسازی تصاویر تأثیر میگذارند. اطمینان حاصل کنید که نام فایل تصویر شما مرتبط با محتوای آن است و از تگ alt مناسب برای توصیف دقیق تصویر استفاده کنید. تصاویری که دقیقاً با محتوای صفحه و نیاز کاربران مرتبط هستند، بیشتر احتمال رتبهبندی بالا را دارند. به عنوان مثال، اگر شما یک مقاله درباره گیاهان خانگی دارید، استفاده از تصاویر باکیفیت و دقیق از گیاهان به افزایش رتبه کمک میکند. در نهایت، سئو تصاویر میتواند تأثیر مستقیمی بر افزایش ترافیک سایت و بهبود تجربه کاربری داشته باشد، به خصوص اگر سایت شما به محتوا و تصاویر بصری وابسته باشد. برای برخی از وبسایتها، تصاویر میتوانند یکی از مهمترین ابزارها برای جذب بازدیدکننده باشند.
پس سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که کاملا یونیک هستند که این مورد مخصوصا برای سایت های فروشگاهی بسیار اهمیت دارد. در صفحات لندینگ که ما مجبورم تصاویر باکیفیت تری قرار دهیم گاهی ممکن است حجم تصاویرمان تا ۵۰۰ کیلوبایت هم باشد. اما در صفحات دیگر سایت مثل وبلاگ، حجم تصاویر اگر چیزی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوبایت باشد، خیلی خوب خواهد بود. با فچ کردن می توانید وبسایت خودتان را همانند یک کد مشاهده کنید و با رندر گرفتن می توانید نحوه مشاهده شکل وبسایت خودتان را توسط گوگل مشاهده کنید. با استفاده از Fetch and Render علاوه بر مشاهده کردن کد وب سایت خودتان، می توانید عکسی را هم کنار آن کد مشاهده کنید.
زمانی که تعداد صفحات در سایت شما زیاد باشند، شما میتوانید از تکنیک pagination برای تقسیم محتوایتان استفاده کنید. به این صورت، کاربران وقتی وارد میشوند، با کلیک بر روی دکمههای next و previous یا اعداد صفحه میتوانند صفحات متعدد شما را ببینند و وارد آن شوند. بنابراین، شما نباید آنها را در نقشه سایتتان شامل کنید، چون خزندههای گوگل باید روی صفحات اصلی و مهم سایت شما تمرکز کنند، نه صفحات فرعی. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. سلام دوست عزیزافزونه ها معمولا عملکرد دقیقی ندارند و تعدد آنها موجب کاهش سرعت و عملکرد سایت شما میشود.
به این ترتیب، کاربران و گوگل راحتتر میتوانند در آن بگردند و بدانند که محتوای شما چیست. به این ترتیب، هم موتورهای جستجو میتوانند آن را شناسایی کنند و هم کاربران شما راحت میتوانند در آن گشت بزنند! اما چرا داشتن سایت مپ برای سایت مهم است؟ همراه این مطلب بلاگ آرنا ویژن باشید تا برایتان توضیح دهیم. آیا تکرار شدن این عکسها برای سئو مضره و باید کاری کنیم که ربات های گوگل اونا رو نادیده بگیرن؟ میشه در این باره یه توضیحی بدید یا مقاله ای معرفی کنید. در سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس چندین نسخه با سایزهای مختلف از یک تصویر تولید میشود که براساس سایز صفحه نمایش کاربر فراخوان میشوند. به عبارت دیگر تصویری که در موبایل به کاربر نمایش داده میشود از نظر ابعاد و حجم به مراتب کوچکتر از نسخه دسکتاپ است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری