تفاوت مفهوم بانکداری پلتفرمی با مفهوم بانکداری باز و بانکداری بهعنوان سرویس

واژه CRM مخفف ( Customer Relationship Management ) یا سیستم مدیریت ارتباط بامشتری است درحقیقت این سیستمها راهبردی است برای جمع آوی نیازها و رفتارهای تجاری مشتریان تا به ایجاد روابطی قویتر با آنها منجر شود. CRM از سه بخش اصلی تشکیل شده است: مشتری (Customer)، روابط (Relationship) و مدیریت (Management). در مقابل این گروهها نیز سه گروه «دباغی»، «انتشار، چاپ و تکثیر» و «استخراج سایر معادن» به ترتیب با ثبت افت ۳/ ۱۸، ۲/ ۱۷ و ۱/ ۱۷ درصد بیشترین کاهش شاخص صنعت را داشتند. اگر از سه متخصص CRM این سوال پرسیده شود که CRM چیست؟ نکته اساسی و لازمی که باید در اینجا به آن اشاره شود این است که CRM به معنی مدیریت ارتباط با مشتری نه بازاریابی ارتباط با مشتری است. در بالا چند نکته و فاکتور مختلف برای انتخاب ساعت کار فارکس بیان کردیم و بر اساس آن فاکتور ساعت کار بازار فارکس به وقت ایران را مشخص کردیم؛ اما هنوز کارمان تمام نشده است. بر اساس این نگرش، خدمت به مشتریان شامل کلیه اموری است که شرکت به منظور جلب رضایت مشتریان و کمک به آنها برای دریافت بیشترین ارزش از خدماتی که خریداری کردهاند انجام میدهد. در نتیجه مشتریان دلسرد گشته و به طرف عرضه کننده ای متمایل می شدند که کالاوخدمت مورد نظرشان را با قیمتی پایین تر و با بیشترین مشخصه های خواسته شده ارائه می داد.

بدین ترتیب ، هم اکنون بورس کالای ایران با تجربه ای بیش از 10 سال ، به داد و ستد انواع محصولات صنعتی و معدنی، فرآورده های نفت و پتروشیمی و کشاورزی در قالب معاملات نقد، نسیه ، سلف ، سلف استاندارد و معاملات ابزارهای مشتقه از جمله قراردادهای آتی مشغول است. در صورت پرداختنکردن بهموقع تسهیلات چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ به بیان دیگر سیستم بانکداری آماده نمودن فضا و شرایطی ست که به مراجعهکنندگان این امکان را میدهد که با استفاده از پروسههای مختلف انواع کارهای بانکی خود را انجام دهند و اصولا مراجعه کنندگان به واسطه دلایل گوناگونی چون تحویل یا دریافت پول، گرفتن اطلاعات مختلف در مورد انواع حساب ها، تسهیلات و سایر خدمات مالی به بانک مراجعه می کنند. ترخ سود تسهیلات در این طرح از یک درصد تا ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی از ۱۲ ماه تا ۶۰ ماه می باشد. بانک ملی نیز از طرح تسهیلاتی صدف برای اعطای وام به مشتریان خود خبر داده، براساس این طرح مردم میتوانند از بانک ملی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومانی و با نرخ سود یک تا ۱۸ درصد دریافت کنند. مشتری نیز به نوبه خود به فروشگاههای مربوطه وفادار بوده و به تکرار خرید مبادرت می کردند این ارتباط ایده آل با مشتری با رشد اوضاع اقتصادی کشورها، مهاجرت از روستاها به شهرها و افزایش رقابت دگرگون شد، مشتریان متحرک تر شدند و سوپر مارکتها و فروشگاهها زنجیره ای فراوانی به خاطر کسب صرفه مقیاس ناشی از بازاریابی انبوه به وجود آمدند.

برای جذب مشتریان در سراسر مدت حیاتشان ، تنها نگهداری حساب آنها در پایگاه های داده ای سازمان یا ثبت خرید آنها در سازمان کافی نیست. در روش خرید اوراق سود بانکی کمی بیشتر حساب شده اما بانک معمولاً سریعتر اقدام به پرداخت آن مینماید. ولی مطالعات انجام شده نشان دهنده آن است که کشورهایی که دارای بانک مرکزی مستقل هستند، دارای رشد بیشتر و تورم کمتری می باشند. در ادامه مقاله برای آشنایی بیشتر با مراحل ثبت نام و اعلام نتایج، به بررسی استخدام بانک کشاورزی ۱۴۰۰ می پردازیم. ایرانیان، بانک تجارت و پالایش نفت بندرعباس نمادهای پربیننده امروز بورس بودند. 3-در بورس کالا، کیفیت و کمیت کالا و مبلغ معامله و مدت معامله تضمین شده است. لذا در عملیات CRM، ایجاد ارتباط قوی با مشتریان هدف اولیه فعالیت های بازاریابی محسوب شده و مستلزم آن است که تمام وظایف بازاریابی سازمان در جهت ارتقا این ارتباط با مشتریان عمل کند. فیلیپ کاتلر صاحب نطر نامی بازاریابی، مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری (ECRM ) را بخشی از مفهوم کسب و کار الکترونیکی می داند که استفاده از ابزارها و سکوهای الکترونیکی را برای هدایت امور شرکت ها تشریح می کند و موسسات را قادر می سازد که به مشتریان خود سریع تر و دقیق تر، در دامنه زمانی و مکانی وسیع، و با هزینه کمتری، خدمات رسانی کرده، بتوان کالاها و خدمات به مشتری را سفارشی سازی و اختصاصی سازی کرد(Kolter).

لذا مشتریان به ناچار به بانکها مراجعه میکنند تا نیازهای ابتدایی خود را برطرف سازند و به تعبیر دیگر باید گفت که در حال حاضر این مردم هستند که در خدمت بانکها میباشند نه بانکها در خدمت مردم. در رابطه با برخی دیگر از عوامل، برخی شعبات بانکها قوی عمل میکنند از جمله صحت، دقت، صراحت، صداقت، حرمت، هدایت و حمایت و امانت. در رابطه با ابعاد فوق بانکهای ایرانی برخی از موارد را برای مشتریان خود مهیا میکنند، از جمله حراست و امانت. یک سازمان ملزم است تا انتظارات مشتریان را به صورت سازگاری برآورده کند تا به بقای بلند مدت خود کمک کند. وی اذعان می دارد که اهداف زیر برای سازمانی که CRM را اجرا می کند منطقی به نظر می آید (Burnett). از مشخصات بارز خوداشتغالی، ریسکپذیری میباشد زیرا درآمد فرد شاغل ثابت نبوده و به شرایط محیطی و داخلی کارگاه بستگی دارد. 1. در صورتی که شهرستان محل تولد افراد شاغل نیروهای مسلح و یا محل سکونت فعلی بازنشستگان نیروهای مسلح با شهرستان مورد نظر همسران و فرزندان آن ها برای استخدام بانک کشاورزی یکسان باشد. در سالهای اخیر با تحولات صورت گرفته در فناوری اطلاعات و ارتباطات، شاهد طلوع مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری (یا به اختصار CRM) به عنوان یک رویکرد مهم در کسب و کار بوده ایم که هدف آن بازگشت به دوره بازاریابی شخصی است.