استراتژی بازاریابی دیجیتال – فایلمس

به عنوان مثال شما می توانید فعالیت خود را اینستاگرام و فیسبوک به طور همزمان شروع کنید، بازخورد بگیرید و سپس با توجه به آمار و ارقام ها تصمیم بگیرید در کدام یک بیشتر فعالیت کنید؟ به عنوان مثال از طریق بازاریابی ویدیویی می توانید محصول تان را معرفی کنید و یا کلیپی را بسازید که به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شود. به همین دلیل، پیش از آنکه بخواهیم به معرفی کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان انگلیسی بپردازیم، تعدادی از کتابهای فارسی را در این زمینه معرفی خواهیم کرد. تا این بخش به خوبی میدانیم که استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کانالهایی را شامل میشود.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ یکی از مهمترین عناصری است که شما برای شروع کار به آن نیاز خواهید داشت. سؤالی که در ذهن خیلی از صاحبان کسبوکار یا کسانی که تازه میخواهند شروع به ایجاد کسبوکار کنند پیش میآید، این است که چه میزان از بودجه باید به دیجیتال مارکتینگ اختصاص داده شود؟ همه ابزارهای دیجیتال باید در خدمت وبسایت باشند.

اگر بخواهید پا در عرصه دیجیتال مارکتینگ بگذارید باید یک حوزه و شاخه های دیجیتال مارکتینگ را برای ادامه مسیر خود انتخاب کنید. کدام دیجیتال مارکتر حرفه ای درآمدی زیر حداقل 20 میلیون تومان دارد؟ به نظرتان بازاریابی دیجیتال چه ارتباطی با بازاریابی و فروش آنلاین دارد؟ درست همانند هرچیزی، بودجه ای که شما تعیین می کنید کاملاً وابسته به المان هایی از دیجیتال مارکتینگ است که می خواهید به استراتژی خود اضافه کنید. اگر یک استراتژی منسجم نداشته باشیم کارهایمان دچار بینظمی میشوند، هماهنگی بین واحدهای شرکت از بین میرود و این بینظمی از چشم مشتری دور نمیماند. همچنین اگر دقیقا ندانیم بودجهي خود را کجا و به چه صورت خرج کنیم، ممکن است شرکت با مشکل مالی مواجه شود.

اگر استراتژی دیجیتال مارکتینگ نداشته باشیم با چه مشکلاتی روبرو میشویم؟ بنابراین اگر نتوانید پرسوناهای خریدار خود را درک کنید، نمی توانید استراتژی های دیجیتال مارکتینگ موثر ایجاد کنید. کمپین تبلیغاتی Advertising Campaign و گوگل ادز Google Ads که از دیگر شاخه های دیجیتال مارکتینگ می باشد را می توانید پس بازاریابی و انتشار محتوا اجرا کنید. شما می توانید مستقیما با استفاده از اینستاگرام ویدیو های خود را فیلم گیری نمایید؛ و یا از گالری و کتابخانه ویدیویی خود برای این امر استفاده کنید. معمولاً از شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای مشهوری مانند یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و اسنپچت برای ویدیو مارکتینگ استفاده میشود.

در ادامه به معرفی اجمالی و تک به تک این شاخه های دیجیتال مارکتینگ میپردازیم. استراتژی دیجیتال مارکتینگ مجموعهای از اقدامات برنامهریزی شده است که به طور آنلاین با هدف دستیابی به برخی اهداف تجاری خاص انجام خواهند شد. بهطورکلی، تدوین یک استراتژی از هر نوع، به شما کمک میکند تا آگاهانهتر و در نتیجه مطمئنتر از قبل برنامهریزی کرده و عمل کنید.

مثلاً کسی که واژهی خرید پیراهن را در گوگل سرچ میکند، با احتمال بیشتری پیراهن خرید میکند تا کسی که در خیابان از کنار مغازه پیراهن فروشی عبور کند، در نتیجه آشنایی با گوگل ادز و امکاناتش برای هر کارشناس دیجیتال مارکتینگ واجب و ضروری است. یکی از اصولی که در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است به روز بودن است. سئو جزو مهم ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.